Onze punten:
- Ridderkerk is en blijft een zelfstandige gemeente. We verbeteren de BAR- organisatie: minder inhuur, betere dienstverlening en meer ambtenaren die bekend zijn met Ridderkerk.
- Heldere communicatie en persoonlijk contact zijn voor ons belangrijk. U krijgt altijd antwoord op uw vraag of melding en we houden u van de voortgang op de hoogte.
- We werken samen met ervaringsdeskundigen om het beleid te verbeteren. Klanttevredenheidsonderzoeken en een transparante klachtenprocedure versterken de positie van onze inwoners en ondernemers en geven ambtenaren aandachtspunten voor verbetering van de uitvoering.
- Ter bescherming van haar inwoners is de gemeente zeer terughoudend met het inzetten van algoritmes en anonieme kliklijnen of het opvragen van informatie bij het inlichtingenbureau.
- Graven worden pas geruimd na duidelijke communicatie met nabestaanden.
- Voor de financiële en emotionele nasleep van de toeslagenaffaire gaan we gedupeerden en hun kinderen met persoonlijke aandacht en met voorrang helpen om schulden- en zorgenvrij te worden, zodat zij een nieuwe start kunnen maken. Wij sluiten aan bij de aanpak van Rotterdam.
- Het toegangsrecht tot voorzieningen wordt beter geregeld en wij monitoren de doorlooptijden en de resultaten om onze inwoners een betere rechtsbescherming te bieden.
- We willen dat de gemeente investeert in digitale informatiebeveiliging, zodat de gemeentelijke dienstverlening naar onze inwoners niet wordt aangetast door bijvoorbeeld hackers.