Mijn hele leven al woon ik in Ridderkerk en sinds 2001 ben ik actief voor GroenLinks. Vanaf 2011 ben ik lid van de gemeenteraad. Ik ben Ridderkerker in hart en nieren en heb veel contacten in de samenleving. Want alleen als ik weet wat er onder de mensen leeft, kan ik in de gemeenteraad goed afwegen wat het beste is voor Ridderkerk.

Ik zal mij met alle macht blijven inzetten voor een duurzaam Ridderkerk. Door fossiele energie in te ruilen voor duurzame energie: met behulp van de zon, de wind, warmte-koudeopslag, schone energie opwekken en door isolatie van gebouwen. Tevens wil ik dat er in nieuwe gebouwen geen gasaansluiting meer komt.

Duurzaam betekent voor mij ook dat Ridderkerk goed bereikbaar is met R-netbussen en met een aansluiting op de toekomst met het lightrailsysteem. En tenslotte is voor mij sociale duurzaamheid minstens zo belangrijk. Iedereen kan meedoen, niemand wordt buitengesloten. Ik wil dat de noodzakelijke voorzieningen voor iedereen bereikbaar zijn en niet alleen voor de mensen met voldoende geld. Voor een zó duurzaam en zó sociaal Ridderkerk wil ik me maar wat graag nog eens 4 jaar inzetten.